Informacja dla uczestników wycieczki do Krakowa (8 – 11 maja 2015)
Wyjazd autokaru odbędzie się o godz. 7:00 w dniu 8 maja sprzed biurowca głównego.
Robert Makuch – społeczny organizator imprezy
Informacja dla uczestników wycieczki do Krakowa (8 – 11 maja 2015)
Wyjazd autokaru odbędzie się o godz. 7:00 w dniu 8 maja sprzed biurowca głównego.
Robert Makuch – społeczny organizator imprezy
I. Organizator:
* Klub Turystyki Kajakowej OZ PTTK przy MICHELIN POLSKA S.A.
współorganizatorzy:
* MICHELIN POLSKA S.A.,
* Federacja Związków Zawodowych Przemysłu Chemicznego, Szklarskiego i Ceramicznego w Polsce
* Międzyzakładowy Związek Zawodowy „Chemik” przy MICHELIN POLSKA S.A.
* Komisja Międzyzakładowa NSZZ „SOLIDARNOŚĆ” MICHELIN POLSKA S.A.
II. Kierownictwo Spływu
Komandor – Tadeusz Blicharski
Logistyk – Bogdan Kobyliński
Pilot – Piotr Skrzetuski
Zamykający spływ/szkutnik – Krzysztof Knapp
I-sza pomoc medyczna – Leokadia Pleśniar
III. Termin i trasa Spływu:
1) termin: od 13 czerwca do 20 czerwca 2015 roku;
2) trasa: rzeka Krutynia, od Sorkwit do Mikołajek;
3) długość trasy: ok. 100 kilometrów
IV. Ramowy program Spływu:
Program może być korygowany, w zależności od sytuacji atmosferycznej i nieprzewidzianych zdarzeń.
Sobota 13.06.2015 r.
Niedziela 14.06.2015 r. – I etap (16 km) Sorkwity – Bieńki (Stanica Wodna PTTK)
Poniedziałek 15.06.2015 r. – II etap (24 km) Bieńki – Spychowo (EKO-STANICA)
Wtorek 16.06.2015 r. – Spychowo ((EKO-STANICA)
Środa 17.06.2015 r. – IV etap (30 km) Spychowo – Cierzpięta (Stanica Wodna)
Czwartek 18.06.2015 r. – IV etap (30 km) Cierzpięta – Nowy Most (SW PTTK)
Piątek 19.06.2015 r. – V etap (7 lub 15 km) Nowy Most – Mikołajki (Ośrodek „WAGABUNDA” ul. Leśna 2)
Sobota 20.06.2015 r. – Mikołajki – Rozwiązanie spływu
V. Warunki uczestnictwa
W Spływie mogą uczestniczyć osoby pełnoletnie, posiadające dobry stan zdrowia i umiejętność pływania, osoby niepełnoletnie mogą płynąć pod prawną i fizyczną opieką osób dorosłych.
Wypełnioną Kartę Zgłoszenia należy BARDZO PILNIE przesłać na adres organizatorów:
Międzyzakładowy Związek Zawodowy „CHEMIK” przy „MICHELIN-POLSKA” S.A
10-454 OLSZTYN ul. Wł. Leonharda 9
z dopiskiem na kopercie: SPŁYW KAJAKOWY
lub mailem zwrotnym
Po otrzymaniu zgłoszenia Komitet Organizacyjny Spływu powiadomi zgłaszających się o decyzji zakwalifikowania na Spływ. Osoby zakwalifikowane muszą do 30.04.2015 r. dokonać indywidualnie lub zbiorowo wpłaty wpisowego na konto:Międzyzakładowy Związek Zawodowy „CHEMIK” przy „Michelin Polska” S.A
City Bank Handlowy S.A. 13 1030 1582 0000 0008 5383 6001
Uwaga:
Na przekazie koniecznie adnotacja na odwrocie:„Wpisowe na Spływ Kajakowy „KORMORAN 2015”
Koszt wpisowego wynosi:
– dla pracowników Michelin oraz członków ich rodzin – 200 zł /osobę
– dla innych uczestników dysponujących własnym sprzętem pływającym – 260 zł / osobę
– dla innych uczestników – bez własnego sprzętu pływającego : 320 zł / osobę
Osoby uprawnione do zniżek muszą ten fakt wyraźnie zaznaczyć w Karcie Zgłoszenia. Potwierdzenie wpłaty wpisowego prosimy zabrać ze sobą na Spływ.
VI. Sprzęt
Organizatorzy zapewniają sprzęt pływający, tj. kajak sztywny z wyposażeniem. Osoby używające własnego sprzętu pływającego muszą posiadać również niezbędne środki ratunkowe tj. kamizelki lub kapoki.
Każdy z uczestników musi posiadać własny, niezbędny sprzęt biwakowy (namiot, materac lub karimatę, śpiwór, itp.).
VII. Wyżywienie
Wyżywienie, za wyjątkiem kolacji na zakończenie Rejsu, uczestnicy przygotowują we własnym zakresie i na własny koszt.
VIII. Prawa i obowiązki uczestników
1. Uczestnikom spływu w ramach wpisowego organizatorzy zapewniają:
– ubezpieczenie NW,
– pierwszą pomoc medyczną
– pamiątki rejsowe (koszulka, znaczek)
– pomoc szkutniczą,
– uroczystą kolację (z tańcami) w dniu zakończenia spływu,
– transport sprzętu i bagażu osobistego samochodem ciężarowym na trasie spływu,
– miejsce na polu namiotowym
2. Każdy uczestnik spływu zobowiązany jest do:
a) przedłożenia na prośbę organizatorów:
– dowodu tożsamości, – dowodu wpłaty opłaty rejsowej,
b) przestrzegania zasad bezpieczeństwa na wodzie, bezwzględnego respektowania poleceń kadry spływu,
d) posiadania na sobie sprzętu ratunkowego w okresach niesprzyjających warunków atmosferycznych,
e) dbania o sprawność i jakość sprzętu pływającego i ratunkowego,
f) dbania o czystość na szlaku i miejscach biwakowania,
g) nie nadużywania alkoholu,
h) przestrzegania przepisów ochrony przyrody i ochrony przeciwpożarowej,
i) zadośćuczynienia za szkody wyrządzone ludności, Państwu lub innym uczestnikom Rejsu,
j) podporządkowania się wszystkim zarządzeniom Kierownictwa spływu.
W przypadku rażącego naruszania Regulaminu spływu i niepodporządkowania się zarządzeniom Kierownictwa, może nastąpić dyskwalifikacja uczestnika i usunięcie go ze spływu bez zwrotu wpisowego i innych kosztów.
IX. Postanowienia końcowe
1. Uczestnicy biorą udział w imprezie na własną odpowiedzialność.
2. Organizatorzy spływu nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne straty materialne uczestników.
3. W wypadkach szczególnych Organizatorzy zastrzegają sobie prawo odwołania spływu w części lub całości. Kierownictwo spływu zastrzega sobie prawo interpretacji regulaminu oraz ewentualnych zmian programu (np. w związku z niekorzystną sytuacją atmosferyczną).
4. W przypadku nie zgłoszenia się na spływ, bez uprzedniego powiadomienia Organizatorów (w terminie 21 dni przed rozpoczęciem) opłata wpisowa nie będzie zwracana.
5. W celu uniknięcia problemów z otrzymaniem świadczeń lekarskich w przypadkach ewentualnych zachorowań prosimy o zabranie ze sobą:
– dokumentu stwierdzającego ubezpieczenie,
DODATKOWE INFORMACJE: Tadeusz Blicharski – (692) 33-93-88 e-mail : transmak_olsztyn@wp.pl
Agata Pacholczyk 4132 lub 501 427 473
Przypominamy, że wyjazd autokaru do Warszawy nastąpi o godz. 7.00 w sobotę 11 kwietnia sprzed głównego biurowca Michelin.
4-dniowa wycieczka do Krakowa i okolic
Klub Krajoznawców zaprasza na wycieczkę, która odbędzie się w dniach 8 – 11 maja 2015.
W programie: zwiedzanie KRAKOWA, WIELICZKI i OJCOWSKIEGO PARKU NARODOWEGO.
Będziemy zwiedzać m.in. Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, Wzgórze Wawelskie: dziedziniec zewnętrzny, Katedra i dzwon Zygmunta, Rynek główny, Bazylikę Mariacką, Dzielnicę Kazimierz, Kopalnię Soli w Wieliczce oraz Ojcowski Park Narodowy.
Opłata wynosi 340 zł za osobę (w cenie: autokar, noclegi (w centrum Krakowa), obiady, zwiedzanie z przewodnikiem)
Zapisy i wnoszenie opłat w biurze PTTK (pok. 26c w budynku RYNO) w poniedziałki w godz. 13 – 16 lub w czwartki w godz. 9 – 12 do 1 kwietnia 2015
Organizator: Robert Makuch tel. 602-869-493 lub wew. 3320
Klub Turystyki Krajoznawczej rozpoczyna nowy sezon.
Rozpoczynamy od wycieczki do Warszawy
Wycieczka do Warszawy w dniu 11.04.2015 (sobota). W programie zwiedzanie Muzeum Żydów Polskich oraz spektakl w teatrze „Capitol” (komedia Johnnie Mortimer & Brian Cooke pt. Kiedy kota nie ma… z udziałem takich aktorów jak: Viola Arlak, Anna Gornostaj, Piotr Cyrwus, Piotr Zelt, Zofia Zborowska i Aneta Zając).
Autokar będzie wyjeżdżał sprzed biurowca o godz. 7:00, a planowany powrót do Olsztyna ok. 21:00 (spektakl w teatrze rozpoczyna się o godz. 15:30).
Koszt wycieczki to 115 zł od osoby.
Zapisu i wpłaty można dokonać w biurze PTTK (budynek RYNO – tel. 4498) w poniedziałek w godz. 13-16 i w czwartek w godz. 9 – 12) do 16 marca br.
Organizatorem wyjazdu jest Krystyna Przekwas – tel. 606 389 037
Informacje bieżące dla członków i sympatyków Klubu Turystyki Krajoznawczej
2 . Wyjazd autokaru do Warszawy w dniu 30 listopada (niedziela)
nastąpi o godz. 10-tej z tradycyjnego miejsca, sprzed biurowca
głównego Michelin.
Klub Turystyki Krajoznawczej organizuje 30 listopada (niedziela) wyjazd do Warszawy, gdzie zarezerwowaliśmy bilety na spektakl w Teatrze Narodowym. Będzie to sztuka Moliera „Tartuffe albo szalbierz” (Świętoszek). W sztuce występują m.in. Jerzy Radziwiłowicz, Danuta Stenka, Anna Chodakowska, Wojciech Malajkat, Henryk Talar i inni. Spektakl będzie się rozpoczynał o godz. 16-tej, więc powrót do Olsztyna będzie możliwy ok. godz. 22-giej.
Zapisy i wpłaty 65 zł/osoba przyjmowane są w biurze PTTK 25 i 29 września oraz 2 października (najpóźniej). Biuro PTTK czynne jest w poniedziałki (13:00-16:00) i w czwartki (9:00 – 12:00).
Dodatkowe informacje można uzyskać u Krystyny Przekwas (tel.606 38 90 37).
Zielona Góra – „Winobranie” – wycieczka Klubu Krajoznawców PTTK
Termin: 12 – 14 września 2014
Społeczny organizator: Tadeusz Jóźwicki – tel. 4438
Program wycieczki
12 września – piątek – 1-szy dzień imprezy
* 07.00 – parking Michelin – wyjazd w kierunku Zielonej Góry
* ok. 15.30 przyjazd do Obry k/Wolsztyna – Zwiedzanie Muzeum Misyjnego i kościoła.
Spacer po parku klasztornym ojców Oblatów oraz obiad (opłacony przez organizatora)
* ok. 18.30 przyjazd do hotelu w Zielonej Górze (ul. Jana z Kolna 21) i zakwaterowanie (kolacja we własnym zakresie)
13 września – sobota – 2-gi dzień imprezy
* 8.00 – 8.30 śniadanie w hotelu (we własnym zakresie)
* od 9.00 – zwiedzanie Zielonej Góry i okolic z przewodnikiem (m.in. Starówka oraz skansen w Ochli). Przerwa na obiad (płacony we własnym zakresie)
* wieczorem czas wolny na udział w „Święcie Winobrania” w centrum miasta.
14 września – niedziela – 3-ci dzień imprezy
* 7:30 – 8.30 – śniadanie w hotelu (we własnym zakresie)
* 9.30 – opuszczamy hotel (z bagażami) i jedziemy do winnicy
*10.00 – 12.00 zwiedzanie winnicy „Campina”
* od 12.00 powrót do Olsztyna. Po drodze przerwa na obiad (opłacany we własnym zakresie).
* ok. 20.00 – przyjazd do Olsztyna
Uwaga: 1. Program jest ramowy. Może on ulec niewielkim korektom.
2. Organizatorzy zapewniają przejazd, noclegi, 1 obiad,
przewodników oraz bilety wstępu do zwiedzanych obiektów.
Wstępny koszt wycieczki przy 24 uczestnikach to:
185 zł – członkowie PTTK (z opłaconą składką na rok 2014)
200 zł – pozostali uczestnicy
Dotacja uzyskana z funduszu socjalnego zostanie rozdzielona na uczestników zgodnie z przysługującymi im progami dochodu w rodzinie (co należy oświadczyć i potwierdzić podpisem przy zapisywaniu się na wycieczkę).
Zamość i okolice – wycieczka Klubu Krajoznawców PTTK
Termin: 15 – 17 sierpnia 2014
Społeczny organizator: Irena Kazanowska – tel. 605 429 028
Program wycieczki
15 sierpnia – piątek – 1-szy dzień imprezy
* 07.00 – parking Michelin – wyjazd w kierunku Lublina (po drodze przerwy
na kawę i lunch – 1-daniowy opłacony przez organizatora)
* 14.00 – 18.00 Zwiedzanie Puław z przewodnikiem (Zespół Pałacowo-Parkowy
Czartoryskich ze świątynią Sybilli + Domek Gotycki i Groty), a następnie KUL-u
w Lublinie
* ok. 19.00 przyjazd do hotelu w Lublinie na nocleg (kolacja we własnym zakresie)
16 sierpnia – sobota – 2-gi dzień imprezy
* 8.00 – 8.30 śniadanie w hotelu (we własnym zakresie)
* 8.30 – wyjazd do Zamościa
* od ok. 10.00 – zwiedzanie Zamościa z przewodnikiem (m in. Rynek Wielki, Katedra, Bastion Nr VII…), Krasnobrodu (Sanktuarium Matki Boskiej Krasnobrodzkiej, Kaplica Św. Rocha, Sanktuarium Św. Antoniego, Kaplica na wodzie. W Makrolipiu zwiedzanie pasieki połączone z degustacją miodu.
* ok. 19.00 powrót do Lublina – obiadokolacja w restauracji w pobliżu hotelu (opłacona przez organizatora).
17 sierpnia – niedziela – 3-ci dzień imprezy
* 7:30 – 8.00 – śniadanie w hotelu (we własnym zakresie)
* 8.30 – opuszczamy hotel (z bagażami)
* 9.15 – wyjazd do Dęblina
* 10.30 – 12.30 – zwiedzanie Muzeum Sił Powietrznych z przewodnikiem.
* 13.00 -20.00 – przejazd do Olsztyna (po drodze przerwa na obiad)
Uwaga: 1. Program jest ramowy. Może on ulec niewielkim korektom.
2. Organizatorzy zapewniają przejazd, noclegi, obiady 1-daniowe,
przewodników oraz bilety wstępu do zwiedzanych obiektów.
Wstępny koszt wycieczki przy 30 uczestnikach to:
215 zł – członkowie PTTK (z opłaconą składką na rok 2014)
230 zł – pozostali uczestnicy
Dotacja uzyskana z funduszu socjalnego zostanie rozdzielona na uczestników zgodnie z przysługującymi im progami dochodu w rodzinie (co należy oświadczyć i potwierdzić podpisem przy zapisywaniu się na wycieczkę).
Zachęcam wszystkich członków klubu żeglarskiego „KLAR”
do korzystania z PONTONU YAMAHA Z SILNIKIEM
na przystani harcerskiej „BRYZA” nad jeziorem Krzywym.
Ponton wchodzi w ślizg z 2 osobami i dostarcza wiele przyjemności z jazdy.
Jedna osoba możne wyciągnąć ponton z hangaru na wózku,
zwodować a po zakończeniu pływania wstawić do hangaru.
Opłaty za wypożyczenie pontonu YAMAHA z silnikiem 9,9 kM
dni robocze soboty i niedziele/święta
30 zł/h 40 zł/h
Rezerwacja, bosman przystani BRYZA tel. 692-782-764.
Regulamin
uzupełnianie paliwa do silnika tylko przez osoby upoważnione,
Za Zarząd KŻ KLAR
Tadeusz Sikora